Author Topic: Reasons to disagree with Ohr Samayach's Video Claiming Tears Rebuild the Temple  (Read 2199 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline edu

  • Master JTFer
  • ******
  • Posts: 1866
This is the Ohr Samayach view
https://www.youtube.com/watch?v=xTGbXeO7eRs
I strongly disagree.
Just as tears are not a good substitute for buying (or gathering, if you grow it yourself) a lulav for the holiday of Succot. Tears are not a good substitute for actions that lead to the rebuilding of the Temple.

Kol Hator, says that the ultimate rectification of the sin of the spies will come by building the Temple. Tears won't do the job. Actions will.
I hope to add more on this subject later.

Offline edu

  • Master JTFer
  • ******
  • Posts: 1866
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/215579

Rabbi Chaim Richman also offers criticism of the "Tears Approach" for rebuilding the Temple.

Offline edu

  • Master JTFer
  • ******
  • Posts: 1866
Here is some Rabbinical Sources by Rabbi Perla, why not to rely on the Temple being rebuilt by a miracle through tears.
I will translate a little bit but not everything. And in Breishit Rabba (Parsha 64) it is clarified that in the days of Rabbi Yehoshua son of Chananya the Kingdom gave permission to build the Temple. And all those that came up from the exile gathered to build it, but the work was stopped because the haters of Israel raised an accusation against them before the kingdom and it was necessary for Rabbi Yehoshua son of Chananya to console them and to speak to their hearts (appease them), see their the whole incident. Behold that the building in the future will be by the sons of man....
ביאור על ספר המצוות לרס"ג (הרב פערלא) עשין עשה יג

 ובבראשית רבה (ס' תולדות סוף פרשה ס"ד) מבואר דבימי רבי יהושע בן חנניא ניתן מהמלכות רשות לבנות בית המקדש. ונאספו כל עולי הגולה לבנותו אלא שנשבתה העבודה ע"י שונאי ישראל שקטרגו עליהם לפני המלכות והוצרך רבי יהושע בן חנניא לנחמם ולדבר על לבם עיין שם כל העובדא. הרי דגם בנין דלעתיד יבנה ע"י בני אדם. דאל"כ מעיקרא לא היה להם לקבל לעסוק בבנינו כיון שאינו עתיד להיות נבנה ע"י בני אדם. אלא יגלה בנוי ומשוכלל מהשמים. ועוד דבתוספתא (פ"ח דפסחים) קתני ניתן להם לישראל לבנות בית הבחירה היחיד עושה פסח שני ואין הצבור עושה פסח שני עיין שם. וכן איתא בירושלמי (פ"ט דפסחים ה"א) עיין שם. ופירושו פשוט דאם ניתן רשות לישראל שיבנו בית הבחירה ובנאוהו בין זמן פסח ראשון לשני. מכל מקום לא אמרינן שיעשו פסח שני כדין מי שנאנס ולא הביא בראשון שמביא בשני. משום דהיינו דוקא ביחידים. אבל הצבור אין עושין פסח שני. ומפרשי הירושלמי שם נדחקו בזה בפירושים זרים מאוד עיין שם. אבל הדברים פשוטים מאוד כמש"כ. וכבר ראיתי לקצת אחרונים שהרגישו בזה והוא מוכרח. ומבואר מזה דביהמ"ק דלעתיד נבנה ע"י ישראל ולא שיבנה מאיליו מן השמים. וכדקאמר בהדיא בתוספתא וירושלמי ניתן להם לישראל לבנות בית הבחירה וכו'. הרי דאי אפשר שיבנה אלא ע"י ישראל. דאל"כ הכי הו"ל למיתני נבנה להם לישראל ביה"ב וכו' או נתגלה להם וכו'. וזו תמיהא על פירש"י וסייעתו ז"ל. ועוד תמיהני ממקרא מלא שהרי בנין הבית דיחזקאל היינו בנין המקדש דלעתיד כידוע. וכמבואר ברמב"ם (ריש פ"א מהלכות בית הבחירה) ובסמ"ג (עשין קס"ג) עיין שם ובשאר דוכתי. והנה שם ביחזקאל (מ"ג י"א) אחר שסידר ענין כל הבית כתיב צורת הבית ותכונתו מוצאיו ומובאיו וכל צורתו ואת כל חוקותיו וכל תורתו הודע אותם וכתוב לעיניהם וישמרו את כל צורתו ואת כל חוקותיו ועשו אותם. הרי להדיא מפורש בקרא דבית המקדש דלעתיד יהא נעשה ע"י ישראל. ולכן הודיענו הכתוב כל צורתו ותבניתו ומדותיו כדי שנדע איך לעשותו לעתיד. וזה תימא גדולה על פירש"י וסייעתו ז"ל בזה:

וכן מבואר במדרש רבה (ויקרא סדר צו פ"ט) דדרשו שם ושובבתיך וגו' מארץ צפון מלך המשיח שנתון בצפון יבוא ויבנה ביהמ"ק הנתון בדרום עיין שם. וכן בס' במדבר (פרשת נשא פי"ג) ובמדרש שיר השירים עה"פ עורי צפון עיין שם. וכ"כ הרמב"ם ז"ל (ריש פי"א מהלכות מלכים) דמלך המשיח יבנה בית המקדש עיין שם וכ"כ בפסיקתא זוטרתא (פרשת בלק) עה"פ אראנו ולא עתה וגו' עיין שם. וכן כתב בויכוח הרמב"ן ז"ל (דפוס שטעטין די"ז) עיין שם. אבל בירושלמי (פ"ק דמגילה הלכה י"א) איתא הך דרשא גופא בדרך אחר. שאמרו שם לכשיתעוררו הגליות שהן נתונות בצפון ויבואו ויבנו ביהמ"ק שהוא נתון בדרום עיין שם. הרי דלפי הירושלמי ישראל עצמם יבנוהו. ואפשר דהיא היא שישראל יבנוהו ע"פ פקודת וציווי מלך המשיח. דהוא עצמו ודאי לא יבנהו. אלא משום שנבנה על פיו נקרא על שמו. ועל כל פנים מתבאר מזה דבנין ביהמ"ק דלעתיד יהי' נבנה ע"י בני אדם כמקדש ראשון ושני. וכן כתב הרמב"ם ז"ל עוד (בהקדמתו לפיה"מ ס' זרעים) וז"ל שם והתועלת שיש בענין ההוא (המבואר במשניות דמס' מדות) כי כשיבנה במהרה בימינו יש לשמור ולעשות התבנית ההוא וכו'. מפני שהוא ברוה"ק כמו שאמר הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל עכ"ל עיין שם. ועי' מש"כ התוס' יום טוב (בהקדמתו למס' מדות) בביאור דבריו בזה באורך עיין שם: