Contrary to the claims of Muman613 that this is just an anti-hasidic conspiracy, there are factions of followers of Rabbi Schneerson who do hold he is the messiah and there are
some that go further to claim that make statements about the nature of G-d and the Rebbe that are similar to Christian claims about the nature of G-d and Jeersus. I have heard this personally (concerning G-d and the Rebbe) from at least 2 followers of Rabbi Schneerson although to be fair they are currently I believe a small minority, but if not attacked strongly have the ability to grow.
For some background
http://en.wikipedia.org/wiki/Chabad_messianismI should stress that there are many Chabad Rabbis that do not believe the Rebbe is now Messiah or turn the Rebbe into the jewish version of Jeersus.
I should also be honest and admit, that I do believe the Chassidic, view of G-d as well as certain non-chassidic thinkers, who hold that everything is G-d and the physical world is just an illusion are departing from the classical Jewish view.
The classical view is that G-d is completely separate from the created world or to quote a brief translated excerpt from Rabbi Saadia gaon in Emunot Vedeot
Now this is a quote of Rabbi Saadia:
"and the third viewpoint is the viewpoint of the person that said that the Creator of the bodies created them from his own essence.
And I found that these people can't deny the maker, however, it was not acceptable in their opinion according to what they imagine that creation can come to be from nothing [creation ex-nihilo]. And since there is no detail outside of the Creator, they assumed in their minds that he created all the things from his essence.
[A refutation of the third viewpoint]
Now these individuals, let the Almighty have mercy on you, are more foolish than the first ones. And I saw fit to reveal their foolishness in 13 ways".
The full Hebrew source can be found at
http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/kapah/1a-2.htm#3[שיטה שלישית: הבריאה מעצמות הבורא]
והשיטה השלישית שיטת מי שאמר כי בורא הגופות בראם מעצמותו.
ומצאתי כי האנשים הללו לא יכלו להכחיש את העושה, ועם זאת לא התקבל על דעתם לפי דמיונם הווית יש מן האין. וכיון שאין מאומה פרט לבורא, הניחו בדעתם שהוא ברא כל הדברים מעצמותו.
[דחיית השיטה השלישית]
ואלה, ירחמך האל, סכלים יותר מן הראשונים. וראיתי לגלות סכלותם בשלושה עשר פנים, מהם הארבעה אשר על בעלי הרוחניות, והם ארבע1 ראיות החידוש, וארבע ראיות הווית יש מן האין. אבל ארבעת סוגי התשובות על קדמות הרוחניות אינם מחייבים אותם2, אבל מחייבים אותם במקומם חמשה סוגים כל אחד מהם יכחישהו השכל.
הראשון מהם שינוי עניין הקדמון אשר אין לו צורה ולא תכונה ולא שיעור ולא גבול ולא מקום ולא זמן, עד שנעשה מקצתו גוף, שיש לו צורה ושיעור ותכונות ומקום וזמן וכל יתר מאורעות הנמצאים3, וזה רחוק מאוד שיעלה על הדעת.
והשני בחירת החכם4 אשר לא יבואהו צער5 ולא יפעל בו פועל ולא ישיגהו משיג, שיעשה מקצתו גוף כדי שישיגוהו המשיגים וכדי שיפעלו בו הפועלים, וכדי שיסכל אחרי החכמה6, ויצטער7 אחרי הנחת, וירעב ויצמא וידאג וייגע8 ויבואוהו שאר הרעות, והוא היה משולל מכל אלה, ואין לו צורך לרכוש בהם תועליות,9 כל שכן שלא יתכן שירכוש בהם תועלת10, אין זה אלא מתכונות ההבל.
והשלישי הצדיק אשר לא יעשה עול, היאך גזר על מקצת חלקיו להביאם בפגעים הללו? וכאשר אני מהרהר בכך מצאתי שלא ימלט מאחד משני דברים:
- או שהוא הביא עליו את זאת בצדק, ולא יתכן שיהא זה בצדק אלא בגלל עברה שעבר או דברים בלתי כשרים שעשה,
- או שיהיה שלא בצדק, ואם כן עושק עשקו ועוול עשה לו11. ועל איזה אופן שיניח המניח את הדבר - ימצאנו בטל ומבוטל12.
והרביעי היאך קבל אותו החלק פקודת יתר החלקים, עד שהוטבע ונתקן ונצטייר ונכנס תחת הצער? האם זה היה בגלל פחד שפחד, או לאיזו תקווה שהוא מקווה? ואם יהיה הדבר על אחד משני העניינים, לא יבצר שיהא טבע הכל שיירא ויקווה, או שזה טבע המקצת בלבד13.
- ואם היה זה טבע הכל מי יתן ואדע ממה הוא ירא ומה הוא מקווה, והרי אין מאומה זולתו.
- ואם היה זה טבע המקצת מאיזו סיבה נעשה המקצת מקווה וירא, והשאר לא יקווה ולא יירא?
- ואם היה שהמקצת קבל פקודת הרוב, לא לתקווה ולא מפחד, הרי זה רע14, כיון שאין לו סיבה ידועה, וכל זה שקר והתעללות15.
והחמישי מי שיכול להחזיר את חלקיו מתוך הצער והוא חכם, לא יתכן שלא יחזירם, ואם נעלה בדמיון שהוא יעשה כן, בטלו הנבראים. ואם אי אפשר בלעדיהם16 בסוף, כמו שלא היה אפשר בלעדיהם בתחילה, הרי החלקים הללו ייעשו גופים במשמרות17, כל חלק מהם יצטייר ויתהווה18 זמן מסוים, ואחר כך ישתחרר ויסתלק, ויבוא חלק אחר במקומו בהתפעלות. ועם זאת לא יתכן שיהא למשמרות הללו סוף, כי הכללות אשר הם ממנה - אין לה סוף.
וזה ממה שהשכל דוחה אותו, ותסרבנה לקבלו המחשבות הבריאות.
ואין לחשוב את הסכלים האלה בבורחם מהווית "יש מן האין", עד אשר קבעו דברי הסכלות הללו, אלא כבורח מן החום אל הרמץ19, ומן המטר אל הצינור המקלח, נוסף למה שדחו מעניין האותות והמופתים.